7.29.2010

Palju häid pakkumisi

Päeval, mil minu Fiji turismiviisa lõppemiseni on jäänud 17 päeva, on tööotsingute rindel järgmised pakkumised.


Prince. Võiks eeldada, et Prince on inimese hüüdnimi (nagu näiteks minul Tonga kuninganna) või artistinimi (nagu kuulsal poplauljal). Aga vot ei pruugi. Ühes india perekonnas sündis nii 60 aastat tagasi poisslaps, kelle vanemad soovisid, et nende beebi ülejäänutest Ramahitest erineb ja poisslaps sai nimeks Prince. Vähe sellest! Princi 2 poega, kannavad samuti nime Prince. Maailm ON kummaline! Aga tore :)
Majaomanik Princel, kelle ühes kuuest unitist juba üle 3 kuu pesitsenud, on kombeks jommis peaga mind kiitma kukkuda. Kahel viimasel korral on aga kiidulaulule lisandnud ka tiba tööjuttu. Vanal on kõvasti maad. Nüüd on plaan maalapp raha teenima panna. „Mul oleks tarvis usaldusväärset inimest (nagu mina) asju ajama”
Ohoooo midagi tööpakkumise sarnast!!
Aga... Keeruline india vanamees, kes abiellus india traditsioonidele vastupidiselt hilja, 29 aastaselt, seniajani elas samas majas, pühendus vanematele, tundmata huvi mis Fiji peasaarest kaugemal toimub, täna veedab oma päevad suure plasmateleri ees. Päevade kaupa toast lahkumata. Aboluutselt erineva kultuurilise taustaga mees, ilge kooner, hästi tähtis, ei usalda mittekedagi. Paha tujuga saavad kõik koduabilised, nii et tolmab.
„Too kõige targem eestlane ja ma olen temast targem” selline iseloomustav lause Prince suust.

Arvutiguru Phil. Phil on kas äärmiselt sõbralik või väsimatu kleepekas. Ausalt öeldes, pole kindel kumb variant. EP on muidugi veendunud, et ajab külge.
Philile valmistab muret mõte, et minu viisa hakkab lõppema. Ja ühel ilusal päeval tuli, ohoooo midagi tööpakkumise sarnast!
Fijil on väga tavaline, et majades pole sooja vett. Isegi paljudes villades mitte.
Philil on plaan Hiinast soojavee pumpasid tooma hakata. Lihtne süsteem - kasutades õhku kütab vee soojaks. Asi näeb põhimõtteliselt välja nagu õhukonditsioneer, töötab samal põhimõttel. Soovi korral saabki olemasolevale õhukonditsioneerile lisada paar toru, tulemus kaks ühes.
„You obviously have the look and contact with people. Im terrible with people. I need a sales person”
Sihtgrupiks võiks olla kuurodid, ametiasutused, koolid, lasteaiad.
Lugesin ma neid materjale aga punnisin mis ma punnisin, no ei tekkinud erutusevärinaid, et oi kui äge teema!!! Ei ole ma ka kuigi veendunud Phili organiseerimisoskustes.
Ja kindlalt võin väita - kahjuks ei kuulu ma sinna väljavalitute, tehnilise taibuga, naiste hulka. Imetledes olen alati vaadanud oma häid sõbrannasid Liisit ja Svead, kes lausa rõõmuga asuvad printerit või telefoni remontima. Ja alati väga edukalt!
Minu suhte tehnikaga pole iial nii soe olnud. 3 telekapulti ajasid mind ka peale aastaid kasutamist hulluks, minu arvuti streigib alalõpmata, kasutusjuhendid koguvad kiletatuna tolmu.

Poolakas. Jalgrattal, või siis taksojuhi unistuse, mersuga, mööda Pacific Harbouri ringi kimav poolakas, nii 60 aastane, pruun ja kortsus. Aga ilusate siniste silmadega.
Poolakale meeldib meie terrassil EP-ga kohvitamas käija. Veel meeldib talle meie kondentspiim ära tarbida. Ja hirmsasti meeldib talle rääkida inimestest ja nende tegemistest, ehk siis klatsida! Põhimõtteliselt on kõik inimesed tema silmis napakad. Ja jällegi meestele absoluutselt mitte sobiv iseloomuomadus- kooner! Kui ta tee äärest hääletajaid peale korjab, kasseerib ta reisijalt ka mõned dollarid sisse (kokkuhoiu mõttes hääleb ka ise).
Erinevatel okeaania saartel on tüüp äri ajanud aastakümneid. Kui arvestada, et tüüp on olnud seotud kohaliku ärigigandi Fiji vee asutamisega, siis nuppu ja ärivaistu tal olema peaks. (ühel päeval pidi vaene mees, püss otsaette suunatud oma Fiji vee osakutest loobuma)
Igatahes viimasel 2 korral, kui meie teed on ristunud, on poolakal kaval naeratus näol ning sosinal on tulnud midagi tööpakkumise sarnast. „Hakkan saartele toidulisandit tooma. Paberid on peagi korras. Otsin müügiinimest. Ära kellegile räägi”
No viimase punktiga olen teda juba alt vedanud :) Mhh, täitsa huvitav oleks teada, kui mitu inimest seda salajast informatsiooni nüüd loeb.
No üks parem pakkumine kui teine! Ei oskagi kohe otsustada, mida võtta, mida jätta! Minu olukorras võiks ju haarata nõrgemaistki õlekõrrest. Kui vaid neid agasid jalus ei oleks...



5 comments:

  1. Palju õnne!

    Mina ei näe mingeid agasid. Võta nad kõik.

    Las Prince usaldab Sind ja kasutab usaldusväärse isikuna.

    Phil. Soojavee-seadmete müügi jaoks ei ole vaja mingit tehnilist taipu, vaid hoopis inimlikku suhet võimalike klientide ehk ostjatega.

    Ning las Poolakas toob oma toidulisandit. Ütle talle, et oled nõus müügi asju ajama. Muud midagi.

    Ja kõik laabub. Ei mingeid agasid.

    Veel kord - palju õnne.

    ReplyDelete
  2. Miks mitte kõik rauad tules hoida. Aga. (Sorry!;)) Tundub, et poolakal on juba asi käima lükatud , arvutiguru aga paistab udukas. Pealegi -- miks ei peaks Phil sulle (varem või hiljem) külge ajama? Ja kui Prince on paranoiline joodik, siis võib ta iga kell sinu vastu pöörata. Kui poolaka halvimad omadused on ihnsus ja teiste kondenspiima tarbimine, siis tundub tema parim variant. Kui just ei ilmne, et neid toidulisandid on toodetud ohustatud loomadest ja tekitavad jõledaid kõrvalnähte.

    Kas sa oma äri ei saaks seal püsti panna? Ühendkuningriigis näiteks on lihtne elamisluba saada, kui oled kasvõi lihtsalt registreeritud füüsilisest isikust eraettevõtjaks. Hakka turisminõustajaks või pannkoogimagnaadiks või meresoolaeksportijaks.

    Edu igatahes, ja midagi sobivat satub kindlasti käppa!

    ReplyDelete
  3. Väike arvutus näitab, et tänasest on sul viisa lõppemiseni veel 5 päeva jäänud. Siin on psühholoog sulle juba head nõu andnud äripartneri valikuks. Kas valik on tehtud? Või on kerkinud esile keegi must hobune - miks mitte abielluda mõne kena kohaliku noormehega.

    ReplyDelete
  4. Silja, kas poleks mitte tore plaan kakaouba kasvatama hakata ja fiji sokolaadi tootma? Uskumatu aga t6si, fijil ei ole oma sokolaadi. Siiski olen pisut hiljaks j22nud, rootslased v6tavad asja suurelt ette.
    businessi ajamine fijil lahendaks elamisloa probleemi aga on v2lismaalasele t6eline peavalu.

    K6ik 3 h2rrat on pisut hullud ja nende pakkumised kahtlasev6itu, v6imalusel hoian neist siiski eemale :)

    Liisi, praktilise m6tlemisega naine. kohe n2ha, et 2 lapse ema! Abielu kohalikuga ja viisaga ei mingeid probleeme enam!

    ReplyDelete
  5. Tegelikult olin ma v2gagi erutunud n2hes, et minu blogi loeb ja lisaks kommenteerib keegi Lulu. Ehk siis keegi v66ras inimene. P2ris veider tunne!
    Suured t2nud kaasa elamast Lulu! :))

    ReplyDelete