4.01.2010

Tagasi lennujaamas. Tongale!

JÄLLE LENNUJAAMAS

1. aprill.
3 tundi enne lendu istun nagu miilenki check-ini sabas oma suure seljakoti otsas.
Kuna ma ei saa täita tingimusi, nagu visata kott Eesti kindlustusseltsile vaatamiseks letti, samuti puudub mul lennujaama tõend selle kohta, et kotti oli kräkitud (siit siis õppetund, vaata alati kott kohe peale lendu lennujaams üle), on kindlustusseltsile minu koti jama odav. Seljakoti olulisemad augud lappis kohalik kongus nina immigrant ära. Korralik töö, hind ainult 12 dollarit, u 150 eeki. Põhimõtte pärast peaks selle kviitungi Salvale postitama, huvitav, kas nad katavad ka postikulud?

Olen check-ini sabas teine. Vaikselt hakkavad kogunema tongalased. Jälgin neid teatud heldimusega- minu peatsed naabrid ja kaasmaalased ;)
Ilusad suured pruunid silmad, suure kondiga, suured ninad, suur pahmakas juukseid ja suured kotid. Mida nad küll kõike tassivad? Kärudel on korruseid kotte ja kaste....

Kamp tongalasi seisis premiumi sabas, esimese ametniku saabudes sai selgeks, et tegemist on vale sabaga. Suured inimesed teevad suurt kisa. Kõva kisaga kobis kogu see jõuk minu sabasse, kenasti minu ette. „Meie olime esimestena kohal, tulge siia” hüüti kutsuvalt ülejäänud jõugu liikmetele. Nad olid suuremad, neid oli rohkem....
Hoidsin vaikset proofili. Ja kes teab, võibolla on keegi neist minu tulevane tööandja, mõtlesin ;)

Korraga pöördus üks mürakaru minu poole küsimusega „are you going to Tonga?” Väga asjakohane küsimus lennujaama check-ini sabas, sihtkohaks Tonga Kuningriik :)
Kuuldes, et olen Eestist, läksin proua silmad veelgi suuremaks- „My 1st cousin was married to estonian, Risto Härmat”
Nooo miks ma siis Härmatit ei tea! Üritasin enne reisi Tonga eestlastega tutvust teha, saatsin emaili Härmatile ning kuulsa Leonard Niidu pojale. Kahjuks vastust ei tulnud kummaltki.
Ja juba kirjutaski proua kontakte ja nimesid. „Võta nendega kindlasti ühendust! They take care of you”
Lause soosivas kõlas sain lennule :)

Pacific Blue lennuk oli räpane, süüa ei pakuta. Teenindus väga sõbralik.
Põnev oli aknast välja vaadata, seal all miniatuursed palmisaared ja tohutult rikas meremaailm. Mulle meeldib see sõna – Pacific. See maailma kant on olnud minu jaoks alati midagi väga eksootilist, kaunist ja kauget.

TERE TONGA KUNIGRIIK!

Nägu naerul astusin lennukist Tonga Kuningriiki.
Kuningriigi lennujaam on väike ja tuuline, oleks nagu Kärdlasse maandunud.
Saarel saab maksta vaid sulas, teen aega parajaks ja vahetan raha.
Tonga dollar, kohalik raha, 1 TOP = u 6 eeku.  Rahavahetuse tsikk teeb mitu katset, et mu dollari pataka väärtusele pihta saada. Ausalt öeldes tundus, et oli miski laksu all. Lugesime koos ja arvutasime koos. Kui topid käes, nägin ka korralikku valgustatud rahavahetuse putkat, kus 2 suure sektsioonkapi mõõtmetega turvameest ees laiutasid. Hilja, jääb vaid loota, et väga tünga ei saanud.

Peter, Toni`s Guest House sildiga ootas mind. Asjad väiksesse bussi ja sõit algas. Bussis pikutasid ka 2 kohalikku prouat. Vaikust lõhkusid nätsu mulli teravad plõksud.
Vaesel mehel on miski häda, lõug on tal 3 x suurem kui tavalisel inimesel, kobratab ühele poole viltu, hambaid on ka vähevõitu ja diktsioon kehva. Aga muidu on Peter lahke olemisega.
Valguse viht valgustas minu lähedal istuva naise varbaid! Uhhhuuuuhu!!! Mitme cm pikkused küüned olid otsast teravad nagu kiskja hambad, iga jõle küüs oli erineva neoonvärviga üle võõbataud, kirev rivi algas suure roosa varbaga. Tagumisel istmel naine löristas nina ja köhis nagu vana kronu. Päris hea kamp!
Tänav oli kitsas, liiklust vähe, tänavalgustus põles üle nelja posti. Palmide tupsud tantsisid tuules.
Peter tegi teatavaks, et pühad tulemas ja reedel, pühapäeval kõik kinni. Kas ma sooviks poodi minna. (Ole sa tänatud Peter! Istuksin muidu päris kuival!)
Tegime peatuse poes. Poelettidel polnud ainsatki värsket asja peale kartuli. Külmutatud staff, purgid, kiirnuudlid. Minu gurmee menüü järgmiseks pävaks -pudru, purk moosi, purk virskukompotti, vesi ning pakk tomatimahla.

TONI`S GUESTHOUSE
Majutati mind Rohelisse kompleksi, öö single üheses maksab 30 TOP, transport lennujaamast 10 raha.





Toni`s Guest House, minu majake
Toas möllab roosa-roheline värvigamma. Erkroheline telliskivisein, roosad kardinad ja millimallika sarnane roosa pitsiline moskiitovõrk laes! Puhas romatika :)
Saabun öösel, guesthouse on pime ja vaikne. Esimene öö Tongal on rahutu, kõva tuul, mis lahtistest akendest sisse tormab, vihmahood, loomad-linnud. Ja roosa sääsevõrk mis tahab näkku tulla. Ärkan enne kukke.

 


Minu Roosa Unistus

3 comments:

  1. Näitasin Lilitile ka toa pilti, kommentaariks tuli ülimalt vaimustunud: laaaheee!!! Vahva, et sa oled kohale jõudnud:) Ja ei saa märkimata jätta, et sul tuleb blogimine väga suurepäraselt välja, loeme siin ludinal ja itsitame pidevalt:)
    Kallistame!!!

    ReplyDelete
  2. Ma naersin nii, et kohvi purskas suust, kui Su reisikaaslase varvaste kirjeldust lugesin.. Aga Sa oled alati igasugu kujudega suurepäraselt läbi saanud. Häid pühi!

    ReplyDelete