2.24.2011

CANCELLED

15,veebruaril seisin Port Vila lennujaama, tegin check -ini Fiji lennule.
Sujus kenasti kuni vaatasin t6tt immigratsiooni ametnikuga. Vanainimene, poolenisti kurt, rahvusvaheline keel pea olematu aga usin viisasid tyhistama. Ja nii kukkus tema raske k2mmal, hoides templit CANCELLED, minu Vanuatu viisale. Suur, punane ja trykit2htedega.

Ajasin silmad suureks ja hyyatasin mis te tegite??
Eestlane saab maale sisenedes viisa yldjuhul 1 kuuks, tasuta. Kokku saab aastas turist Vanuatul viibida 4 kuud.
Viisa pikendamine igal kuul on olnud lihtne protseduur. Ytled, et to;o;tan sellel jahil, mis karile s6itis ja tempel uueks kuuks olemas.
Onu oli ise ka nagu natuke yllatunud oma teo yle. N6ustudes, et jah minu viisa kehtib kyll 13 m2rtsini a temale tundub, et see viimane tempel on valesti pandud.

MInu kysimuse peale, ja kuidas ma nyyd huvitav maale tagasi saan, oli mees kimbatuses. Tema idee, sa lihtsalt selgita piiril, et ma by accident, tyhistasin sinu viisa, oli tasemel.
"Ei, ei, nii need asjad ei k2i, kirjutage palun selgitav kiri". Bislama keelne kirjato;o; n2pus, suundusin ootesaali.

Ja siis tabas mind m6te, nad ei pruugi mind Fijilt tagasilennule lasta, n2hes, et viisa on tyhistatud. Ja tyhja nad bislama keelt jagavad! Tagasi immigratsiooni leti juurde. Vanainimene oli lahkunud. Palusin tagasi kutsuda. Turvato;o;taja kadus taharuumidesse. Ootan. L6puks loivab tagasi- vana on lahkunud. Selgitan oma probleemi. Tahan kedagi immigratsioonist n2ha! Saadavad lennufirma juurde. Lennufirma loomulikult sellega ei tegele aga n6ustub, et mul v6ib pahandusi tulla. Ytlen, et toogu mu kotid lennukilt 2ra, mina ei lenda.
Peale edasi tagasi loivamist, 6nnestub yks proua, teravam pliiats kui kolleegid, tagaruumidest lavale tirida. Lennuk ootab, eestlase n2rvid pannakse proovile.
Proua m6istab minu muret, teeb passist koopia, annab oma meiliaadressi ja lubab asja lahendada.

Usaldan prouat, saadan oma koti lennukile tagasi ja lennuk Fijile v2ljub 20 minutilise hilinemisega.

Tore oli Fijil tagasi olla.
Vanuatul tunnen tihti, et linn on v2ike, higine ja 6hk autogaasidest paks. Port Vila linn on mystiline t2navate virr-varr, t2navate ja majade asetus tekitab umbse labyrindi.
Asukohaga ilusa mere 22res ei ole kahjuks v6imalust pikki merekallast jalutusk2iku ette v6tta. Kui aus olla, polegi nagu kohta, kus jalutada.
Fijil nautisin curryt, poode, nautisin, et oli kuhu minna, nautisin mere22rseid jalutusk2ike.

Pyhapevaks oli minu isiklik vara pakitud. Yhest suurest seljakotist on saanud 2 suurt kotti. Vanuatult lahkun arvatavasti 3 kotiga... seljakotimatkajast on saanud turist...
Enne tagasilendu sain ka immigratsiooni prouaga emaili teel asjad aetud ja kirjaliku lubaduse, et saan maale tagasi.
Laup2eval aga keeras ilm metsa. Ilmateade n2itas Vanuatu kohale tekkivad troopilist tsyklit, piloot Kenny oli kindel, et lendu ei toimu.
Tal oli 6igus, kella 4 2ratus, check-in, viimase raha laiaks lo;o;mine lennujaama tax-free kauplustes, oli k6ik asjata. 30 minutit enne v2ljalendu teatati, et lend on tyhistatud.
Olin tige! Miks pagana p2rast viimasel minutil, ilmateade oli ammu teada.

S6itsin 2 p2evaks Pacific Harbourisse, vaatasin yle sealsed tegelaskujud, kohtusin EP-ga. m6nus oli emakeelt r22kida.
Ilmateade oli karm, liikusid jutud, et Vanuatu pole varem nii hullu tormi n2inud, oma tuttavaid tabada ei 6nnestunud, network ei to;o;danud. Arvati, et olen 6nnega koos, et neil p2evil Vanutul ei ole.
Teisip2eva hommikune 2ratus ja start kell 4, et j6uda lennukile, oli j2llegi asjatu. Lend tyhistatud. Teisip2eva p2rastl6unal sain hea s6numi, et kolmap2evall on lisatud lisalend ja nad ka p2riselt lendavad.

Kui v2lja arvata kella 3 2ratus, 2 tunnine check-ini sabas seismine, teo tempo, lennuki hilinemine, lisakilode eest lisatasu kysimine, mida keeldusin maksmast, selgitusega, et ega mina syydi pole, et eelmine kord oma raha taxfrees laiaks lo;o;des lisakilosid tekitasin, l2ks k6ik h2sti ja j6udsin kolmap2eval Vanuatule.
Port Vilas ei olnud midagi muutunud. Majad, puud ja inimesed olid terved. Jaht oli ankrus turvalises lahesopis. Vihm ja tuul aga suur torm l2ks 6nneks mo;o;da.

No comments:

Post a Comment