12.10.2010

Sola saar ja n2htamatud krokodillid


T2na öösel j2ime ankrusse Sola saare kylje alla.
Magamine alla igasugust arvestust! Koos lainetega rullusin voodi yhest servast teise, keha t2hekeseks, suurem pinnalaotus ei aidanud, rullumine oli t2ies hoos.

L2rmav 6hukonditsioneer kukkus 2 korda kummuli, 2rkasin kolaka peale.
Minu „keldrikorruse” kajutis on jube palav, igal öösel laman paar tunnikest, silmad avatud, k6vasti ponnistades, et uinuda. Laeval magamine on higine ja keeruline. Ankrus olles on aknad avatud, kui universum on lahke, kylastab kajutit v2ike tuuleiil. Mitte alati. Seilates on aknad suletud.

Minu kambrike

V2sitavale ööle j2rgnes efektne 2ratus! Pauhhhhhh! Suur laine prantsatas aknast sisse. Ja seej2rel teine.

Toanaaber Solanaga, kes kolis sisse paariks ööks ja ei lahkunudki enam, olime sekundiga kargud all, aknaaluseid panikaikasid loksuvast mereveest tyhjendamas. Minu aknaalune voodi j2i kuivaks. Joppas!!

Sola saar on Torba provintsi keskus.
M2gine ja kaunis, erineb see saar teistest elava liikluse poolest. Peat2naval kimavad ringi veokad. Yhte jeepi n2gin ka. Siin on ka maailma v2ikseim jahtklubi. Umbes 2 x 2 meetrit tuppa on mahutatud 2 lauda ja baarilett. Kysimuse peale, ka midagi syya v6i juua pakute, saime vastuseks ei.
Keskuses k2ib kibe ehitus.
Ausalt öeldes meeldis Sola saar mulle k6ige v2hem. Kippusin tagasi jahile.

Saarel on mitu koske ja v2ike vulkaan, mida meil kahjuks ei olnud aega vaatama minna. Ookeani voolavad magevee allikad. Ja see meeldib kroksidele.Ja j2lle on ujumisel kriips peal.

6htul tuli Solanaga seikluse tuhin peale. Otsustasime saare v2hem asutatud osale ekspeditsiooni teha. Lyhkarid jalas, fäfkad seljas, ootasime mil kapten Sean meid kummikaga kaldale viskab.

Kapten vaatas meid pika pilguga ja kysis, kas tahame malaariat saada? P2ike loojumas ja s22sed n2ljased.
Vanuatul on malaaria oht. Kuna minu esialgses reisisihtkohas, Tonga Kuningriigis, malaariat pole, ei l2binud ma malaariakuuri. Ausalt öeldes polnud mul ka aimu, et Vanuatul sellised lood.

Peale garderoobi t2iendamist astusin tekile pikkades pykstes, pikkade varrukatega s2tendav lindudega diskokleit, sokid, sall ja myts (l6puks ometi p6hjus esimest korda oma kootud mytsilotut kanda!) N2gime v2lja kui klounid kesk troopikat!

Kaldal, kookisin kotist v2lja suure pudeli offi, s22stamata sentimeetritki oma kehast, spreitasime suures ja r6vedas offipilves. Klounid mis klounid!

Turistid Sola saarel


Kohtasime matseetega kohalikku, kelle v6tsin ette kysimustega, kus siin need krokodillid ka elavad? „J6es”. Kui kaugel? „5 minuti kaugusel” Kas sa v6iksid meid sinna juhatada? Selle kysimuse peale, vaatas ta meid kui tolasid. „Miks te sinna tahate minna?” Nooo, et krokodille n2ha! Selgus, et see ei ole kuigi hea m6te. Krokodillid v6ivad hypata 1 meetri kaugusele ja see on lausa ohtlik. See lause veenis igatahes Solanat, ta loobus plaanist sekundiga.

Krokodillid j2id n2gemata.

2 comments:

  1. Hahahaa. See oli parim lugemine laupäevahommikuse kohvi kõrvale. Katsusin aegalselt lugeda, aga ikka sai enne kohvi otsa.
    Meil oli jahi kapten külas, arutasime reisi Vaikse ookeani saartele. Päris veider oleks, kui ma järgmisel aastal samadel vetel seilaksin, kus Sina praegu. Kaks sarnase nimega tüdrukut ühest Eesti külast jõuavad erinevaid teid samasse kohta teises maailma otsas. Ainult Sa kipud must ette jõudma, nagu ikka.
    Minu unistustes ronin pruuni ja paljana mastitippudes nagu Pipi, kuid reaalsuses lamasin suurte lainete ajal hoopis selili dekil, näost valge ja süda paha. Kuidas siis on, kas selle loksumisega harjub?
    Kalli kalli.
    Robi

    ReplyDelete
  2. jess said...Igati hea plaan! Ja mina oskan h2id soovitusi jagada! Oleksin nagu teie isiklik turismiinfo to;o;taja v6i nii:)
    Minu nahav2rv hakkab valge inimese toone v6tma. Palav on ja otsin varju.

    Minu mereseiklus algas k6ige tugevama tormiga, mida kogu reisi v2ltel kogesime. Hiljem luksutas v2hem aga siiski oksendasin paaril korral.
    Usun, et loksumise talumine muutus kergemaks aga ausalt o;eldes on minu kehale siiski katsumus. Ja mingu metsa need, kes v2idavad, et syda-paha tunne on m6tetes kinni!
    Toiduga olin ettevaatlik, kui teadsin, et on plaanis liikuda ei so;o;nud kogu p2eva v2ltel midagi rasket ega rasvast.

    Aga seniks kuni ilusad ilmad on ylekaalus, on see k6ik seda v22rt ;)

    Kallistused Londonisse
    k

    ReplyDelete