3.27.2010

Kott pakitud ja leekima

17.03.2010 Tallinn Helsinki Hong-Kong

18.03 Päev Hong-Kongis möödus minu jaoks uduselt. Plätusid järgi vedades lonkisin Annely sabas. Poed ei kottinud. Oleks tahtnud jalad seinale visata ja silma looja lasta. Reisi ettevalmistuse viimased nädalad kodus möödusid asjalikult ja kaootiliselt, und nappis. Unevõlg suurenes tänu ajavahele ja magamata ööle lennukis.
Lootuses, et seekord suudan lennukis sõba silmele saada, jäi uneroht neelamata.
Teine öö olin targem, HongKong- Sydney magasin sulnist tabletiund.
19.03 Reede hommikul maandus lennuk
Sydneys :)) Austraalia tervitas meid puhursooja 6hu ja päiksega. Olime tänulikud ja kuutisime otseteed Coogee randa!
SYDNEY
Sydneys elavad Raul ja Tiina, minu lahke asenduspere, kelle laial diivanil ma koha sisse võtsin. Lubasin jääda 4 ööks, aga etteruttavalt võin öelda, et reedel sai nädal täis ja loodan, et nad mind enne esmaspäeva välja ei viska :)

Laupäeva veetsime
Sydney Harbour lahel. Rauli ja Aivo udupeenel valgel kaatril! Liiklus lahel oli tihe nagu lehter kukeseene aegu Hiiumaa metsades.
Praamid täis turiste, lisaks kohalikud, kes sügise ootuses veel viimast võtavad. Ankrusse jäime Taronga loomaaia lähedusse, väiksele liivasele rannaribale, kuhu pääseb ainult merelt. Suplus, päike ja väike vein! :)
Taronga loomaaias olen mõned aastad tagasi käinud, koaalasid ja teisi Austraalia haruldasi näinud ja olin sellise lähenemisega väga rahul!
Kõhutad kaatrininal, taamal Sydney ooperimaja, kõrghooned, Harbouri sild, ilusad purjekad. Puhkus algab mmmõnusalt!

Tiina ja Annelyga

Rannariba kuhu saab vaid merelt

Odav tööjõud Ida-Euroopast

Sydneyst 2 tundi rongis6itu ja oled Blue Mountains rahvusargis.
Rongijaamast saab osta hop-on-off bussipileti 36 dollarit per pax. Buss tiirutab väsimatult rahvuspargi piiril, kust algavad erinevad matkarajad ja saab vantsida vaateplatsideni. Sissepääs rahvusparki on tasuta, vaated väga vinged!
Hiiglaslikus rahvuspargis laiutavad mäed ja lopsakas troopikamets, muutudes silmapiiril vähe uduseks siniseks vineks. Siit ka nimi Blue Mountains. Valisime odavama variandi ja jalutasime nii pool tundi läbi armsa väikse Katoomba linnakese mägede piirile. Selle suursuguse looduse keskel veetsime Annely ja Marilyniga oma pühapäeva

Blue Mountains

Marilyn on Rauli ja Tiina tips, energiline 8 aastane, kes ei seisa paigal kauem kui 4 sekundit :) Samuti ei meeldi Marilynil olla vait kauem kui 4 sekundit, niisiis lõppes üks sõnamäng ja algas järgmine. Üks meie lemmik ja ka kõige pikema kestvusega mäng oli nimede mäng. Järjekorras pidid mängijad teadma nime, mille algustäheks on eelmise nime viimane täht. Ka t6usudel, hingeldades jahvatasime lakkamatult. A muutus peagi defkaks. Annely t6i mängu kahtlased läti nimed, Marilyn leiutas ise, väitis, et just sellise nimega klassivend tal ongi!

Marilyn Elizabeth

Pühapäev on siin family fan day. Kasulik on liigelda jõnglastega sest sel päeval tähendab kasvõi 1 jõglane soodsamat piletit! Pilet yhistranspordis 2.50 per nägu. Sama pilet kehtib ka bussis ja praamil ning võid ühistranspordis veeta kogu päeva kui isu. Pered olid liikvel!
Meie laenatud lapsega perepäev tore. Päike loojus, õhtu oli soe, Sydney taevas kogus tumehalle pilve, mis segunesid erkpunase päikseloojanguga. Ilus!

22.03
Päev, mil Annely pakkis oma käsipagasi ja naases koju. Citybreak Sydneys sai läbi. Mul on hea meel, et tulid Annely!

Autraalias räägitakse palju päikese kahjulikkusest.
"thers nothing healthy about tan" hüüdlausega telereklaamid.  Eile praamis põrkasin kokku T-särgiga, millel meil tuntud ilus kollane ja ümmargune päike oli läbi teinud totaalse muutuse. Kottis silmaaluste ja veretavate silmadega kurjam kuulutas "The sun is trying to kill me".
Kinnitust austraaliaste päikse hirmule andis päiksekreemi jaht kaubanduskettides. Harjumatult suured numbrid päiksekreemi tuubil panid silmi pööritama. Faktor 30 ja 30+ on vallutanud kõik riiulid. Otsingud kandsid lõpuks vilja, kotis faktor 15.

Võin nüüd oma kogemusest öelda, et faktor 30 on tõsine tegija. Olles elanud lahke pererahva kange kraami kulul, olen saanud 4 päeva jooksul vaid õrnalt aimatava õhkõrna jume ;)
Osooniauk Austraalia kohal, lood nahavähist on muidugi hirmutavad! Aga m6ne päevaga on käpikukliimast räsitus küüned terved! Ja see välismaa jume, olgugi, et õhkõrn, on ikka ilus küll! ;)

See on minu teine kord Austraalia mandril.
3 aastat tagasi rentisime Parima Reisikaaslasega Maailmas auto ja avastasime kuukese Queenslandi. Eelmisest Austraalia reisist ei mäleta, et kohalikud hinnad oleks niivõrd r6hunud. Masu- eestlane aga tunnetab elu kallidust. Elu kolossaalset kallinemist kinnitavad ka kohalikud.

Unega segased lood
Ajavahe ei anna endiselt asu.
Tagumik ja silmad oleksid kui ühenduses... Nii kui tagumik maas vajuvad silmad looja.
Ühel päeval Bondi beachile sõites, veetsin tänu heale unele oma 2 tundi ühistranspordis. Kui lõpuks jalad alla sain ja uniselt mööda rongijaama kakerdasin, üritades sotti saada, kuhu suund võtta, juhtus hirmus asi minu lemmikriideesemega. Kaunis kleidisaba kiilus ekslaatori trepiastmete vahele. Õnneks siiski ei saanud tõeks hetkeline hirm alasti minust keset rongijaama, ainult ribad ümber tolgendamas. Sikutasin trepi lõppedes oma kleidi vabadusse. Vabadusel on oma hind ja seekord olid hinnaks rõvedad mustad õliplekid. Pärast nii pikka rongireisi tundus koju riideid vahetama minek naeruväärsena ja liiklesin ringi nagu väike räpakoll.

Bondi Beach

Kodus asusime Rauliga plekkide vastu rynnakule räige keemiaga, mis haises juba selliselt, et on tegija. Tulemusteta tühjendasime erinevaid purke! Lõpuks aitas üks väike heleroheline pulk, välja näeb nagu suusamääre, nimega Exit, millega kleidisaba pestes must õli kraanikaussi voolas. Imeline pulgake!!